onsdag 18 augusti 2010

Lillebror Collin!



Lillebror o Sarina var tvungna o säga farväl till sin älskade vovve Gina för nån vecka sen....mycket tårar fick jag se o ändå hade jag svårt att inse hur älskad hon var. Jag har svårt för hundar, respekt varvat m irritation över hundskall o hundlukt.... Gina var tvungen att lämna oss pga allergi, dåliga höfter o hjärtfel. Sarina sörjde mer än någon annan. Orättvist kändes det när jag insåg hur viktig hon var för lillebror o hans familj. Samma dag som Gina lämnade oss seglade ett moln förbi bakom min svägerska, ett hjärta som talade om att Gina vakar över sin mamma föralltid.
En vecka eller mer efter det anlände lilla Blixten hem till familjen Blessander. :-) Och innan jag visste ordet av så hade även mor o far bestämt sig för en liten vovve. Jag tog med mig barnen o åkte ut för att välkomna min nya lillebror Collin. En galet söt liten tuffing som inte behövde lång tid på sig för att göra sig hemmastadd ute i Sura. Hela fredagskvällen spenderades ute på gräsmattan med dessa två små ulltottar. :-) Jag föll som en fura, handlöst förälskad i min nya lillebror. Celine som alltid varit hemskt rädd för hundar fick nu chansen att lära känna en vovve från början o hon va så otroligt duktig, såg en förvandling hos min dotter under dagarna som vi var ute hos mor o far. Kommer inte dröja länge förens hon glömt vad det var hon var rädd för.

Välkommen Collin o Blixten!!